lördag 26 februari 2011

En intensiv vecka!



Det har varit en intensiv vecka. En bra, men intensiv vecka! Jag har varit i Malmö och pluggat två dagar på Malmö högskola. Det är andra vändan av fyra ner till Malmö innan kursen är avklarad och examinerad i augusti. Roligt att plugga, men mycket att läsa. Vissa böcker bättre än andra... Det bästa med hela besöket var dock hotellet...en grym säng och en stor TV...det var perfekt för en "innekväll" med friidrott på TV och nya Runner's World. Innan det var jag och min kollega ute och åt god pasta på en italiensk restaurang. God mat, men otrevlig personal! Ingen dricks där inte...

Jag har också hunnit vara på teamdag i Falkenberg med den utredningsavdelning jag jobbar mycket med. Jag åkte dock hem innan middag och festligheter tog vid, på gott och ont... När jag till slut hamnade hemma igår efter jobbet, med en mysig hemmakväll i sikte, så kändes det grymt skönt. Johan gjorde tacogratäng och jag fixade en förrätt. Äntligen åkte också rätt person ut i Let's dance. Vi firade med jubel och dans!

Idag har jag börjat dagen med trettio minuters löpning i kuperad terräng. Stina följde med som bästa sällskapet! Det var lite väl kallt i början, men det kändes bättre redan efter en liten stund. Inte ont i nåt knä idag så det kändes ju positivt. Hann med att köra tre korta backintervaller också. Stina vann alla tre gånger trots att jag verkligen försökte komma först. Undra om det kan bli en liten maratonhund av Stina. Kingston fixar det ju inte...

Måste ju också skriva om den fantastiska middagsbjudning/smyginflyttningsfest som vi var på förra lördagen hos Linda 2 och Johan 2. Det var grymt! När vi närmade oss deras nya lilla boningshus vek kvällsmörkret undan och ersattes av en anselig mängd ljusmarschaller. Kvällen till ära ej inköpta på ÖB(eller?!)!!! Förutom denna vackra inramning av huset så var även insidan grymt fin. Nu är ju inte L2 och J2 lika inne på färgklickar i inredningen, men vi löste det genom att köpa med oss en anteckningsbok i färgglad design som de alltid måste ha framme...!!! Vi köpte också en massa färgglatt godis, som vi i och för sig åt upp innan vi åkte hem. Vi bjöds förutom godis på en trerätters middag av det lyxigare slaget och fantastisk schlager på TVn. Vi lär återkomma!!! Lägger in lite foton under "bilder"!

Ikväll ska Johan iväg på The Zone i Lisebergshallen och jag ska på schlagermiddag hos paret Hisings. Mer rapport från detta i senare inlägg...

/Linda

P.S Senaste nytt från Nordkorea är att det demonstrerats en del, vilket inte hör till vanligheterna. Detta har berott på att all el i landet omfördelats till den stora ledarens födelsedagsfest...!!! Ett fascinerande land och mitt huvudintresse näst efter doping... Undrar om det finns en diagnos för det...?! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar