måndag 4 juni 2012

Inget märkvärdigt, men ändå så bra!

Idag har det varit en sån där grym dag. Myste med grodan på morgonen. Han myste så intensivt att han somnade om:-)! Det gjorde att jag hann med frukost och dusch i lugn och ro. Regnigt och trist utanför, men inne har det varit varmt och skönt och tennis på TV. Kollar aldrig på TV på dagen annars. Vill inte hamna i nån form av koma med Ellen, Oprah och de andra. Undantaget är dock sport( fotboll och hockey räknas inte... He! He!), eller nån grym dokumentär. Nu går ju franska öppna och då får man titta.

Harry har övat på att vända sig från mage till rygg, andra hållet verkar inte så kul/lätt. Han kör också en lite cool grej då han ligger på mage, drar in benen under sig som en liten köttbulle och skjuter sen ifrån med fötterna. Det gör att han tar sig framåt( pyttelite) vilket är bra för honom, men plötsligt kan han försvinna ur sitt babygym och ut på det hårda golvet. Spännande är det dock!

Har fixat med lite ekonomi idag också. Mycket nöjd! Har dessutom hittat en i princip ny resesäng på Blocket. Då den fanns i Halmstad är min syster i skrivande stund och hämtar den. Vi ska ju ha den i Skummeslöv och nu slipper vi frakta ner den. Bästa lillasyster som hjälper till!

Lite träning har det blivit idag också. Hela 45 min cirkelträning. Känner mig sjukt darrig i benen nu, men det är bara skönt. Såg mig i spegeln på babysimmet igår och tänkte "vad f-n är det frågan om"??!! Har ju gått ner allt från innan graviditeten, men ser helt svag ut. Jo jag vet att det bara gått fyra månader men sånt har jag inget tålamod med. Undrar ju hur jag skulle se ut om jag inte tränat?! Som en liten räka kanske?! :-)

Har också hunnit förbereda lite inför dopet. Imorgon ska vi träffa prästen och sen blir det lite fixande med "piff" innan helgen. Får också lite hjälp av de blivande gudföräldrarna! De är bäst! För att inte tala om brorsdöttrarna som tränar på piano och sång. :-)

Nu ska jag sätta mig att läsa och dricka lite te. Livet är grymt!

/Linda

P.S. Idag går Blodomloppet i Slottsskogen. Skulle varit med om inte ryggen plötsligt sa nej. Nu är den bra igen, men jag har backat lite i träningen. Hade tänkt åka in och heja på bland andra storebror(på bilden) och Ulrika, men regnet gör att jag avstår. Hejar från soffan istället! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar