lördag 21 juli 2012

Laholmsloppet 6 månader efter Harry:-)!

Idag gjorde jag det! Ställde upp i mitt andra motionslopp någonsin. Man kunde välja mellan 6 och 12 kilometer. Jag valde 12 km! (applåder är okej nu!!!) Det var endast fyra kvinnor som valde den distansen tyvärr och de andra tre var snabbare än mig. Man sprang två varv på en bana på 6 km i fin skogsterräng så det första varvet hade jag sällskap av sådana som sprang 6 km. Mitt andra varv var jag dock helt själv... Lite trist! Som tur var hade jag en fanclub som bestod av Putte, Sofia, Sixten och Harry. Mamma och Johan hejade också när de sprungit klart sina 6 km. Jag höll ett tempo på ca 6 min/km och är jättenöjd med det. Passerade en mil på strax under en timma och fick kämpa lite för att hålla bra löpteknik sista 2 km. Nu ser jag fram emot Lindomemilen 18 augusti och Running Lights i Alingsås i oktober.

I övrigt vad gäller status på fysisk hälsa såhär 6 månader efter att Harry föddes så känner jag mig rätt nöjd. Graviditetskilona försvann ju rätt fort, men det är egentligen ganska ointressant. Jag är desto mer nöjd över att jag känner mig hyfsat stark, i bra kondition och motiverad till mer träning! Nu ska jag fokusera på mer funktionell styrka och hänga på när Johan kör crossfit och liknande. Att träna med bebis har hittills inte varit så svårt(fritt fram att bli provocerad...)! Det luriga blir att involvera honom när han är lite större och kan förflytta sig...

Psykisk status så här halvåret efteråt är också över förväntan! Relativt pigg, även om Harry de senaste tre nätterna levt rövare och provat lite nya ljud! :-) Kär i min man( även om Aftonbladet skrev att vi snart kommer att hamna i en kris)!!! Kär i min son(Aftonbladet har inte sagt nåt om när det krisen kommer)! Jag ger livet 10 poäng av 10 möjliga!

Måste också, som så många gånger förut, nämna att jag är superglad över vår fina familj! Vi har en grym släkt och fina vänner( som vi fortfarande träffar trots att vi blivit föräldrar...)! Idag passade till exempel morbror Putte vår lille Harry, med viss stöttning från Sixten och Sofia! Harrys mormor har haft Harry när vi åkt på små äventyr och på Cissis bröllopsfest 14 juli fick vi stöttning av bland annat kusin Vickan! För att nämna några! För att inte tala om när bästa Wera tog med sin mamma till skogen och gjorde mig sällskap när Johan var bortrest! (här är det okej för er jag inte nämnt att bli irriterade, alternativt förstå att jag inte kan skriva upp alla)! :-)

Nu inväntar jag sushi som ska ätas i skenet av min skinande pokal jag vann på Laholmsloppet...okej...kanske inte riktigt en pokal...men nästan!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar