lördag 15 juni 2013

Lördagstankar!

Idag är det lördag och jag ligger och funderar på hur bra livet kan vara. Jag har en fantastisk man och världens bästa son. En fin familj och många fina vänner. Jag har ett bra jobb och många trevliga kollegor. Dessutom två tokiga hundar! :-) Alla skulle ha det så!

Idag var vi hos min fina faster Harriet. Hon är en viktig person i mitt liv och det gör att jag försöker prioritera att vi ses regelbundet. Eftersom min pappa inte lever längre blir hon som en länk till den sidan av min familj. Idag var i alla fall jag, Johan, Harry och mamma där på finfika! Supertrevligt! Dessutom fick jag lite fler boktips och lånade med mig några böcker hem. Tipsade Harriet om en bok av Erlend Loe, och det ska bli kul att se om hon gillar den!

På tal om familj så var vi i Alingsås igår på Sixtens sommarfest på hans förskola. Riktigt mysigt! Vi har aldrig kunnat tidigare vare sig på jul eller på sommaren, men nu fick vi till det. Det bjöds på fin sång, fika och lek. Sixten trotsade ju förresten regnet och hejade fram oss i Nolhaga under Alingsåsloppet. Då var det i alla fall lite varmare än när han fick heja fram oss i kyla och regn på Running Lights! Ha! Ha!
Han är tuff Sixten! När det gäller lopp så siktar jag på Laholmsloppet, Prinsens minne och Hamnloppet. Kanske kommer på nåt mer...?! Running Lights till hösten naturligtvis, men vill inte tänka på hösten just nu.

Harry har ju för övrigt fått plats på ett föräldrakooperativ! Vi är jättenöjda med det och har väldigt höga förväntningar:-)!!! Han kommer börja 12 augusti, vilket känns precis lagom. De har högre personaltäthet än på kommunens förskolor, och mer flexibla tider. Ser också fram emot att se hur Harry kommer fungera i grupp och hur han kommer att utvecklas. Spännande!

Nu är det dags för sill och potatis och lite lördagsmys!

/Linda


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar