söndag 8 februari 2015

Det går bra nu!

Underbara söndag!

Denna veckan har verkligen varit riktigt bra! Speciellt nöjd är jag över min träning. Det har varit lite segt att komma igång efter Sandsjöbacka Trail, men nu börjar jag hitta tillbaka. Jag tar det lite lugnt med löpningen på grund av knät, men det finns ju så mycket annat. Det har blivit två pass simning bland annat. Känns grymt bra! Av olika anledningar så har jag funderat en del på just simningen idag. Tänk att det bara var ett år sedan som jag påbörjade min "satsning" på att kunna svara ja på frågan: "Är du en duktig simmare?". Än så länge kan jag verkligen inte svara ja, men jag kan inte heller svara nej. Jag är inte helt kass längre:-), utan det går sakta framåt.

Tänk att jag skulle bli en sådan som tar på mig badmössa och simglasögon?! Jag börjar till och med tycka att det ser helt normalt ut! Ha! Ha! Naturligtvis har jag baddräkt som matchar badmössorna. Just det...badmössor. I plural! Jag har flera stycken nu. Vilken jag har beror på humör och vilken färg jag har på baddräkten. Om någon undrar så kan jag ju också berätta att jag har en galet rosa simträningsväska från TYR. I den väskan har jag mina swimrunprylar bland annat. För nu är jag en sådan som helt ogenerat pratar om storlek på dolme och huruvida den sitter bra eller inte... Låter det sjukt?! För mig låter det nu helt normalt. Lite som att prata om vädret. En dolme är ju som bekant( för vissa i alla fall) en slags flytkudde som man har som hjälp för att ge benen avlastning. I början kunde jag inte simma speciellt långt utan dolme. Benen sjönk ner och jag kom knappt framåt, men nu litar jag på mig själv mer och mer. Jag kommer dock använda både dolme och paddlar när swimrunsäsongen börjar.

Att gå upp strax efter klockan fem varje fredag är också något jag gör helt frivilligt varje fredag för att utveckla min simning. Jag har till och med betalt för det:-)! Strax innan kl 07.15 står jag redo vid bassängkanten på Åbybadet för att coachas av grymma instruktören Ewa Lönnqvist som ingår i Simcoachens crew. Jättekul kurs, med riktigt trevliga deltagare som stöttar och peppar. Ja jag är verkligen glad att jag åkte med och tittade på Öloppet i augusti 2013 för annars hade jag aldrig kommit på att jag skulle börja simma.

Bästa mannen Johan peppar ju också och vi planerar så gott det går för att vi ska hinna göra sådant som vi vill göra. Träningen är ofta prioriterad väldigt högt. Varför kan man undra? Jo dels för att det är oerhört kul, men också för att den ger en massa energi till att göra allt annat som är roligt. Ett bra exempel är nu i fredags då jag var så trött att jag kände att jag kunde gå och lägga mig med Harry klockan sju. Men efter ett pass på trainern var jag full av energi och kunde nyttja fredagkvällen till sånt jag tycker är givande. Det gäller att komma ihåg detta när man bara vill slänga sig i soffan och göra ingenting. Att ligga i soffan och softa är ju också grymt ibland, men gärna efter ett träningspass då man är nyduschad och pigg.

Med detta sagt så ska jag sätta mig och planera för nästa vecka som jag hoppas blir minst lika bra. Nu ska jag försöka komma igång med lite löpning igen och inte slarva med övningar för mitt knä. Återkommer när jag har något mer att säga! :-)

/Linda

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar