lördag 2 april 2011

Bachata, bubbelbad med fotbollslag och kampen för att komma tillbaka...


Förra helgen spenderades i Halland hos nära och kära. Jag var på trevlig fika hos mormor på fredagen. Vi diskuterade hur det smäller i Hällesåker och farorna med att bo på landet. Mormor tyckte att det var dags att flytta tillbaka till stan om grannarna skulle fortsätta att tända eld på gasoltuber. Det är ju nästan så att man kan hålla med...men bara nästan... På fredagkväll bjöd mamma på middag.Den middag hon tänkt bjuda på förkolnades dock i ugnen medan mamma var och handlade, helt utan att komma ihåg att hon hade mat i ugnen. Hon åkte rätt fort hem när hon insåg sitt misstag, men det gick inte att återuppliva maten. Det blev därför en "nödlösning" med ärtsoppa och pannkakor, vilket fungerade precis lika bra. Jag, Cissi och Dan åt så vi nästan svimmade. En mysig kväll!

På lördagen var det dags för bachata!!! Äntligen! Jag var lite orolig för vilken typ av bachata det skulle undervisas i...den något "porriga" som jag inte alls gillar eller den som helt enkelt är bachata så som den ska dansas ( i alla fall enligt mig). Det blev den icke porriga bachatan, vilket var glädjande! Vi gick en fortsättningsklass och en avancerad. Jag tyckte nog att nivån var lite väl låg för att vara en avancerad klass, men det var ändå väldigt roligt! Grym musik, trevliga människor och en jäkla massa dans hela dagen. Direkt efter workshopen checkade jag in på Scandic i Halmstad. Storebror hade fixat så att mamma och alla mina syskon kunde träffas och bo på hotellet. Två utbölingar smög sig också med, Dan och Karin. Vi försökte hålla dem lite kort, men till slut var det bara att acceptera att de var där...*skrattar ondskefullt*... Några som också lyckades smyga sig in till vår mysiga och harmoniska stund på hotellets relaxavdelning var ett helt fotbollslag. De trodde att de bokat relaxavdelningen och blev lite förvånade när det var andra människor som var där. De hindrade dem dock inte från att bosätta sig i bubbelbadet, typ hela laget, tills min lillebror gick fram och frågade om det inte var dags att ge plats åt andra. Heja Putte!!! Nu satt vi då nerklämda i bubbelbadet med cirka noll centimeters utrymme att röra sig och lyssnade på laget som sjöng "Stad i ljus" och andra passande och opassande sånger. Vissa i familjen sjöng med och var nästan som en del av laget...medan vissa gick och tog det lugnt i bastun.

Efter bubblandet var det dags för en snabb drink i baren och sedan middag ute på stan. Vi åt supergod mat på Bulls. En fräck restaurang som ligger i en gammal brandstation. En riktigt, riktigt trevlig kväll med så mycket mat att jag trodde att jag aldrig skulle äta igen. Lite bubbel slank ner också! Jag och Cissi var så hungriga efter bachatan att vi faktiskt blev lite förvånade att vi kunde känna mättnad igen. Efter middagen körde vi lite grymma moves på ett nattklubb för att sedan bege oss tillbaka till hotellet. När jag somnade var jag så mätt att jag aldrig trodde att jag skulle vilja se mat igen, men så fort jag vaknade kände jag att nu vore det gott med lite...hotellfrukost!!! Efter det blev vi uppplockade av Johan, jag och mamma, och sedan bar det av till Skummeslöv för lite söndagsmys. En intensiv helg som avslutades hemma med sällskap av vår egen Karlstadsgäst, Mr Jansson. Jag började känna mig lite konstig och seg på söndagkväll, men trodde att jag bara var trött efter allt bubblande och bastande...

Vaknade på morgonen efteråt med hög feber och jävligt ont i halsen...hmm...inte bra då jag hade en intensiv vecka framför mig! Försökte mig på att ta en Ipren och slänga på lite smink, men fick inse att jag var besegrad av febern. Har sedan haft en relativt trist vecka liggandes i sängen, eller i soffan. Det är sjukt vad dåliga program som sänds dagtid. Vem tittar egentligen på alla dessa värdelösa program?! En dag var det kul med lite skräp TV, men sedan kände jag hur hjärncell efter hjärncell sa adjö och då fick det bli bok istället. Inte förrän på fredagen var jag så pigg att det var dags för jobb...

/Linda

1 kommentar:

  1. Ha ha jag skrattar än när jag tänker på relaxen! Fantastisk kväll!

    SvaraRadera