torsdag 5 januari 2012

Strömmen försvann och kom tillbaka!

Så fick vi se oss besegrade av Emil-den onda stormen. Under alla andra oväder som varit under 2011/2012 har vi haft ström, till och med när man var utan i centrala Göteborg. Nu smällde det dock till rejält och vi var utan cirka 35 timmar. Eftersom vi har eget vatten så försvann även det då det inte fanns nån el... Vi härdade ut i ca 12 timmar och sen kände jag att det räckte. Fortum sa att "ja det blir ju inte klart idag" och det avgjorde det. Vi packade ihop oss och åkte till Johans föräldrar där det fanns mat, värme, toalett som gick att spola med och trevligt sällskap. Mycket bra beslut, även om Johan tyckte det var lite mesigt... :-) Idag startade vi dagen med frukost nummer ett i Alingsås och frukost nummer två hos Hisings i väntan på ström. Bra med familj och vänner!

Sen runt kl 15 idag är vi dock hemma i vårt bästa hus med ström, värme och vatten. Vi firade med picknick på vardagsrumsgolvet där vi använde vårt mackjärn "grisen" och tittade på skidor. Nu siktar vi på en TV-helkväll med sportens årskrönika och deckare på Svt kl 22. Jag har ägnat en del av kvällen åt att läsa olika bokbloggar, nyheter och lite i boken jag just nu läser. När den är slut ska jag välja en bok ur min utmaningslista för 2012, böcker som stått i hyllan men aldrig blivit lästa.

/Linda

1 kommentar: