måndag 24 september 2012

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Ibland blir det faktiskt bättre:-)! Jag såg en ganska seg måndag framför mig. Vädret skulle vara trist, Johan jobbar hela dagen OCH kvällen, Stina löper, Kingston är irriterande tokig(kan inte hjälpa det dock...) och min huvudvärk sen några dagar tillbaka vill inte försvinna. Det har dock blivit en mycket bättre dag än jag räknat med!

Vaknade av att solen sken in genom takfönstret. Hämtade Harry och gosade ner honom i vår säng! När Johan och Harry åt frukost så stack jag ut och sprang med hundarna. Kanonväder och riktigt fräsch höstluft. En mycket bättre start på dagen än vad jag tänkt. Nyduschad och med lite mindre huvudvärk var det frukostdags. Vi kunde sitta ute på altanen och fika och även äta lunch. Först tog vi på oss fleece och en varm filt om benen för att sen upptäcka att det var t-shirtvarmt ute! Älskar vår altan!

Johan och Stina stack till jobbet. (Derby idag så jag hoppas det inte går alltför vilt till för då kommer han inte hinna sova ut innan nästa pass.) Harry överraskade med att sova TVÅ timmar mitt på dagen. Han brukar sova en kortis efter frukost, lunch och middag...oftast mellan 30-60 minuter per gång. (Nu får vi se om detta straffar sig i natt. Han gick och la sig kl 18 och om allt går som vanligt ska han inte vakna förrän runt kl 08.00.) Plötsligt fick jag tid att sitta ute och läsa i solen, äta lite och bara ta det lugnt. Kingston, som är tokig när Stina löper, blev lugnare efter joggingturen och låg och sov en stund i solen.

När Harry väl vaknade igen ville han mest träna på att åla och stå:-). Det blev lek, kvällsbad och sen gröt. Han somnade som en liten stock! Nu sitter jag i vardagsrummet med tända ljus, OnePiece på och ska läsa lite inredningstidningar innan Lillyhammer börjar. Har ju egentligen inte gjort nåt speciellt idag, men det han ändå känts som en mycket bra måndag. Nu hoppas jag bara att Johan kommer hem innan jag gått och lagt mig.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar