onsdag 3 april 2013

Att plugga vidare...eller inte...

Funderar på att läsa vidare till specialpedagog, men kan inte bestämma mig... Jag har ju jobbat med specialpedagogiska frågor i över tio år nu, och läst en hel del fortbildning inom området. Jag är duktig på utredningar, åtgärdsprogram, dyslexi, neuropsykiatriska diagnoser och massa annat som hör ihop med, eller snuddar vid, specialpedagogik. Men jag är inte specialpedagog och jag är verkligen sugen på att lära mig något nytt. Första steget på vägen är ju att komma in på något program, sen löser sig resten... Eller?! Ska jag jobba heltid och plugga halvtid...?! Låter tufft! En förutsättning är att jag kan läsa på distans med få obligatoriska träffar. Jag har hittat utbildningar som matchar detta i Stockholm och i Kristianstad. Jag måste bestämma mig och ansöka innan 15 april. Inte långt kvar...!!! Jag får fundera på detta och återkomma. Det gäller ju att göra det man vill i livet och inte hålla på och tveka hela tiden. Som sagt, återkommer i frågan...
/Linda


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar