söndag 12 januari 2014

Crawlkurs, kalas och lekdate!

Vilken helg! Fantastisk! Johan har varit ledig och det gör ju att det känns extra bra. Vi hade en lugn fredagkväll, med lite utelek i mörkret. Johan stack ut och sprang med pannlampa, och jag och Harry tog på oss reflexvästar och stack ut för att möta upp. Kolmörkt, men Harry hade ansvar för ficklampan. Vi hoppade i lite i vattenpölar, medan vi väntade på att Johan skulle dyka upp. Spännande!

På lördagen var det shopping på G. Jag behövde ju skaffa baddräkt och lite annat för att vara på topp inför min crawlkurs som startade idag. Återkommer till detta. Annars var lördagen en oerhört slapp lördag. Fikade hos fina vännerna Lena och Magnus. Väl hemma lagade vi god räk- och chilisoppa från grunden med massor av färska kryddor. 
Idag var det i alla fall dags! Crawlkurs! Spännande. Kl 07.55 stod jag redo i snygg baddräkt och snabba simglasögon. Vi var nio deltagare i olika åldrar. De flesta var nog som mig. Förstod ganska snabbt att jag skulle ha nytta av mina danskunskaper, eller rättare sagt min förmåga att ta instruktioner gällande vad olika muskelgrupper ska ägna sig åt. Andningen var klurig och ibland svalde jag halva bassängen, men det var riktigt kul! Efter detta kastade jag mig ut i bilen för färd mot Alingsås. Min lillebror fyller 35 imorgon och då han inte skulle ha kalas i år, så ville vi överraska. Sagt och gjort! Lite hemliga mess med Sofia, lillebrors fru, så bar det iväg. Smörgåstårtan var med och presenten bestående av lite cykelprylar likaså. Han blev nog glatt överraskad, och vår fantastiska sång gjorde det ännu bättre. Jättetrevligt och kul att se nya lägenheten! Man kan tro att dagen tog slut där, men icke! Vi han med kortfika hos Harrys farmor och farfar, och sen vidare till date med föräldragruppen. Vi har verkligen haft tur med vår grupp. Vi är fyra par som träffats regelbundet sen barnen var bebisar och gick på babymassage. Jätteglad över dessa kontakter. Harry har sovit över hos en av småkillarna, och vi har haft en av killarna här. Nu bestämde vi lite löst att vi skulle ses i mars/april nästa gång. Mysigt!

Så helgen har alltså inneburit massa slappande, men också umgänge med familj och vänner! Härligt med energi inför måndagen! 

/Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar