lördag 18 januari 2014

En lugn lördag!

Idag har jag och Harry haft precis en sån lördag som vi vill ha. Vi åker ju gärna hem till vänner/familj och umgås, men idag var det perfekt att hänga hemma. Klockan är ju inte mer än halv ett nu, men vi har ändå hunnit med mycket. Vi har dammsugit och torkat golv. Harry har ju en egen lite dammsugare som vi tyvärr glömde i Skummeslöv, men idag fick han "låna" min. Det tar lite längre tid, men det är roligt att han vill vara med. Vi har också varit på snöpromenad i skogen med Kingston. Jag vet inte vem som var gladast... Kingston eller Harry! 

Efter en timma ute i snön gav vi upp och gick in. Fick locka in Harry genom att lova honom smoothie. Det fick bli yoghurt, mjölk, banan, blåbär, hallon och päron. Jag fick ta fram frukten och Harry ansvarade för att vrida på mixerknappen. Bra uppdelning. Nu har vi slängt oss i soffan med myskläder på. Jag bloggar lite och Harry sitter bredvid och tittar på "Djungeldjuret Hugo". Nu ska jag också kolla! Sen ska vi pussla har vi sagt...och mysa... Grym lördag! 
/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar