söndag 26 januari 2014

Harrys kalas!

Vilken dag! Kl 07.55 började mitt tredje crawlpass i Kungsbacka simhall. Det är inte alltid kul att gå upp tidigt, men helt klart värt det. Idag var Johan och Harry med en stund. Mysigt! Ju mer jag fattar av hur man egentligen ska crawla, desto svårare blir det... Sjukt mycket teknik! Får försöka koncentrera mig på att helt enkelt kunna ta mig fram på bästa sätt utan att drunkna/svälja halva poolen. 

Dagen fortsatte sedan i ett härligt tempo. Lill- grodan la sig för att sova middag, medan jag och Johan började blåsa ballonger. Idag var det ju äntligen dags för Harrys kalas. Gällande ballongerna så kan jag ju säga att de var blåa, gröna och prickiga. Jättefina, men... Om någon tänkt tanken att gå in på Bokia och handla ballonger och lite annat till barnkalas, well...think again... Jag tyckte att Jabadabadoo hade så fina ballonger, tallrikar och annat så jag plockade ihop lite av varje. Lite lagom nonchalant så kollade jag inga prislappar. Det blev jättefint. Absolut. Men kanske inte det mest nödvändiga köpet... Men som Harrys gudmor Catarina sa om ballongerna: "De matchar ju gardinerna!". Helt rätt! Bara en sån sak:-)!

Kalaset blev väldigt lyckat tyckte jag! Det var släkt och gudföräldrar på plats. Jag blir väldigt glad när jag ser att Harry har alla dessa fina människor runt sig, både barn och vuxna. Känns tryggt! Harry själv tyckte att det var lite väl många som kom på en gång och hade inte tid, eller lust, med några paket. Han hade för övrigt på sig sina fina kläder från Ebbe som jag fyndat i Båstad. Fina killen! Det blev korvfest och sedan tårta. Vilken tårta!!! Harrys gudfar hade gjort världens tuffaste tårta i form av en piraya. Jättehäftigt! God var den också! Harry var dock lite födelsedagssvår och höll sig till vindruvor. 

Nu sover han som en stock Harry! Vi hann dock titta lite på presenterna, innan vi åt gröt och myste i soffan. En superdag! Just nu önskar jag dock att jag inte hade någon obligatorisk inlämningsuppgift ikväll, men det är som det är! Bra dag ändå!

/Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar