onsdag 22 januari 2014

Imorgon blir han två år!

Ja tänk vad märkligt! Imorgon blir han två år. Min lilla kille som är det bästa som finns. Tänker tillbaka till den där morgonen på Östra när jag tittade ut över ett soligt Göteborg från en operationssal full av människor. Jag väntade på en enorm smärta i ryggen, men narkosläkaren var fantastisk och plötsligt var det klart utan att jag märkt någonting. En stund senare föddes han! Vår Harry! 

Nu är han så stor! Imorgon får han en cykelhjälm av oss i födelsedagspresent. Han fick en balanscykel i jul och då behövs en hjälm till. Så konstig känsla. Det känns som det var alldeles nyss som man fick hålla honom i handen när han skulle gå, eller lägga kuddar bakom honom så han inte ramlade bakåt när han just lärt sig sitta. Minns första gången han skrattade högt och första gången han blev riktigt arg. Nu säger han  "Kom mamma!" och tar mig i handen. Ibland för att vi ska hämta en bok, ibland för att vi ska leka något och ganska ofta för att han vill leta efter korv i kylskåpet:-)! Livet med Harry är fantastiskt! Johan är hans favorit i många lägen, men på morgonen vill han ligga under mitt täcke och kramas. 

Han har ett eget jobb också, eller nästan i alla fall. Han går till Knyttet när vi går till jobbet. Tänk vad glad jag är att han går på en otroligt bra förskola. De hittar på massor och Harry trivs verkligen. Jag känner mig helt lugn när jag lämnar honom där. 

Som sagt, imorgon blir han två år! En glad, busig och gosig kille. Han kan massor och lär sig nytt varje dag! Allt går så fort. Imorgon ska jag krama honom lite extra och njuta av att han är min egen lilla groda. Min Harry! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar