måndag 6 januari 2014

Nytt år!

Idag är det trettondagen och alltså sista kvällen på en lång ledighet! Jag har nog glömt hur man jobbar, glömt vilka jag jobbar med och kanske till och med glömt var mitt kontor ligger?! Fast lite längtar jag dock efter Lenas mat, Sannas mystiska morgonmusik, Anders höga röst och mycket annat! Det är tur att jag har ett bra jobb och grymma kollegor. Klockan 06.30 imorgon startar jag dagen med en kopp te på kontoret.

Men nu är det fortfarande kväll och jag är hemma med familjen. Vi har haft en suverän jul- och nyårshelg. Vi har lyckats träffa hela familjen, och samtidigt låtit bli att stressa runt. På julafton vill vi vara på ett ställe från morgon till kväll, så är det bara! Vi hade dock några trevliga dagar i Alingsås i mellandagarna och det var den lilla resan som gjorde att vi lyckades träffa hela familjen! Harry har haft det toppen med massa tid med oss och familjen. Han är världens bästa!


Lyckats komma igång med träningen också utan att ha för ont. Väldigt nöjd över detta! Jag tar det långsamt, men inser att vips är det maj och dags för 45 km löpning i terräng. Men, men... Nu är det januari! På söndag börjar jag crawlkurs! Hoppas överleva detta. Lite jobbigt att inte kunna sova lite extra någon dag förutom lördag. Men, men...livet går ju inte ut på att sova.

Nytt år innebär ju också nya böcker. Jag hoppas 2014 blir ett bra bokår. Jag startar upp med min julklappsbok jag fick av mamma; "Brinnande livet" av Alice Munro. Har riktigt höga förväntningar!

Annars gäller samma ambitioner och förhoppningar som alltid...Träffa familj och vänner så mycket det går!!! Vi har haft en bra början av året gällande detta i alla fall. Hoppas fortsätta i samma anda!

/Linda


Posted using BlogPress from my iPhoneNrinnande livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar