söndag 19 januari 2014

Supertrött!

Jäklar vad trött jag är idag! Fast trött på ett skönt sätt. Behagligt trött. Gick upp tidigt för att vara i Kungsbacka simhall redo och klar kl 07.55. Baddräkt och simglasögon på, är inte vän med badmössan än... Det får vänta! Idag var det mycket teknikövningar och fokus på balans i vattnet. Mina starka sidor verkar vara att jag har bra kontroll på olika muskelgrupper, och jag kan ta instruktioner. Det som är uselt är att jag hela tiden glömmer att andas, och att jag roterar för lite. Otroligt kul träning dock! Om jag kunde så skulle jag köra ett simpass om dagen! Tänk när jag kan crawla på riktigt! 
För att maximera träningen så sprang jag iväg på en löprunda direkt efteråt. Sprang inte fort, tvärtom, men det kändes i kroppen att jag simmat innan. Jag kom inte in i någon bra känsla förrän efter cirka fyra kilometer. Jag behöver verkligen träna mer! Men nu tar jag det lugnt och håller tummarna för att höft och  knä håller. 

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar