lördag 22 mars 2014

Helt slut...

Sitter på tåget hem från Växjö. Messar lite med två nära vänner om huruvida vi ska ses imorgon eller inte. Det var lite för länge sedan vi sågs känns det som, men det landar ändå i att vi bokar om. Eller rättare sagt så får jag avboka, men de ska ses. Jag väljer att vara hemma med Johan och en febersjuk liten Harry. Plötsligt inser jag hur trött jag är och hur skönt det ska bli att bara vara hemma. 

Denna vecka har varit galet intensiv, och ändå har jag inte hunnit med allt jag behövde ha gjort. Som tur är så har jag bästa kollegorna, men det är ändå segt när arbetsuppgifterna hopar sig. I onsdags var jag på en jättespännande heldag med temat migration och trauma, och hela fredagen och hela dagen idag har jag varit på Campus i Växjö och pluggat IKT. Imorgon klockan 07.55 är det dags för crawlkursen igen. Om man dessutom lägger på att jag lyckades få feber i mitten av veckan så inser till och med jag att jag behöver en liten paus. 

Så imorgon ska jag ha på mig myskläder hela dagen. Jag ska gå ut och promenera med hundarna i skogen. Självklart i myskläder. Om Harry mår bättre så kan vi gunga lite i trädgården och kanske sätta oss och småprata lite på hans favoritsten. Om vi har riktig tur så kommer det förbi några flygplan vi kan vinka på. Vi ska naturligtvis också elda i kaminen. Förhoppningsvis gillar Harry den nya bok jag köpt till honom i Växjö, annars får jag läsa den för Johan. :-) På kvällen innan Harry ska lägga sig ska vi sätta oss alla tre i soffan och titta på Harrys favoritfilm. Harry kan få fika med vindruvor och vi vuxna får te. Det ska bli fantastiskt skönt. Att jag sedan måste vara på jobbet kl 06.30 på måndag tänker jag förtränga tills jag är där... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar