fredag 13 februari 2015

Tacksam!

Idag känns som en riktigt bra dag. Lite extra bra! Varför? Jag har bara en sådan härlig känsla av att jag har det bra. Jag tillbringade dagen med fina kollegor. Jag har ett jobb som kan vara oerhört slitsamt, men också väldigt roligt och intressant.

Jag hämtade sedan min fina son på en förskola som är helt fantastisk. Man känner sig alltid välkommen. Idag stannade jag en halvtimma och lekte lite innan vi fick lift hem med grannarna. Jag har alltså inte bara vänner och familj, utan även fina grannar som alltid ställer upp.

Väl hemma möts jag av en glad boxer och en gullig lapp av bästa mannen. Kaminen har brunnit under eftermiddagen så när jag och Harry kommer hem så är det varmt och mysigt.

Dags att äta och då har jag med mig riktigt god mat från jobbet, vilket gör att det går snabbt och lätt att duka fram till middag. Tänder ljus och konverserar med Harry kring dagen som varit. Efter maten går vi upp på Harrys rum och målar och läser bok. Vi hinner också med en musikshow med hjälp av hans keyboard.

Nu sitter Harry och tittar på Fåret Shaun. Han har valt riskakor med smör som fredagsmys. Jag bloggar och tittar på VM i storslalom. Allt känns riktigt bra! Provocerande bra kanske!
/Linda





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar