lördag 29 januari 2011

Lite upp och lite ner!


Nu sitter jag under en filt i soffan och myser med Johan och hundar. Sista tiden har det varit både upp och ner. Förra veckan kände jag att jag började komma igång på jobbet igen efter julledighet och Londonkaos. Jag var ute och sprang en runda, årets första utomhusträning. Jag fick också fantastisk massage på jobbet av en tjej från St Jörgen Spa. Jag hann också klippa mig i en ny grym frisyr på Salong Unik hos Maria. Sen kom mamma på besök på fredagen och vi hade Let's dance kväll med familjen Edhagen. Jätteroligt! På lördagen jobbade Johan så jag och mamma åkte till Freeport och kikade lite. Jag köpte två klänningar och en kjol. Kostnad? 125 kr!!! Mamma gjorde ett grymt fynd och var supernöjd! Sedan bar det av till min kära faster i Partille. Ett jättetrevligt besök där vi visade upp våra fynd! Harriets trevliga grannar kom förbi och de fick också kolla fynden! Kände på lördagen när vi kom hem att jag frös lite och hade lite ont i halsen...inte kul... På söndagen var det bara att inse att jag var sjuk och sen låg jag i hög feber halva veckan. Kunde dock gå till jobbet på torsdagen, hopplöst efter med utreningarna igen!!!

Igår var det dock dags för dansgala igen. Snygga och trevliga vänner dök upp från halv sex och framåt. Stackars Helen lyckades inte ta sig hit så hon var saknad, men det får bli en annan gång. Johan fick en present i form av en cool kaffeburk så han blev superglad. Johan hade gjort massa smårätter som var otroligt lyckade. Det var minipizzor,salta stubbar med lax, nachochips med chilisvampblandning och tortillabröd med rostade solrosfrön och mozarellaost. Vissa körde eller hade fotboll i magen och fick hålla till godo med bubbelvatten eller läsk. Vi andra valde vin eller cider. Till kaffe och te bjöds det på fantastiska nougatrutor. Jag har världen bästa man!!! Som vanligt tyckte jag synd om Ranelid, som skriver så bra, så jag var tvungen att rösta på honom. Till min stora glädje fick han stanna. Annars försökte vi med mentalkraft att få ut Alexandra som vi bara inte orkar med, men det gick ju inget vidare. Tobbe lyckade hålla kvar "dam nummer två", vilket var bra gjort. Inte kul att åka ut två gånger på samma säsong.

Nu sitter vi som sagt och myser efter en intensiv fredag. Jennie, som sov över, har åkt hem och också messat att hon kommit hem i tryggt förvar. Nu får vi försöka hitta en dag då vi kan åka till Uddevalla och kolla in den nya våningen.

Tack för idag!!!

/Linda

P.S Dagens boktips är Midnattsbarn av Salman Rushdie!!! D.S

1 kommentar:

  1. Vilken rolig helg jag hade hos er. Ingenting saknades! Skönt att komma från " hemmet" ett tag. Din man äe fantastisk i köket! Två helger på rad. Oj min dataförmiddag blev visst lång!! Nu ska jag äta lite och ladda inför spinning! Kram

    SvaraRadera