lördag 19 februari 2011

Schlagerfest ikväll!!!


Idag ska vi på inflyttningsfest hos Linda 2 och Johan 2!!! Det är som en liten "förinflyttningsfest" enbart för oss. Det ska bli grymt kul. Jag ska ha på mig min fina Desigualklänning som jag fyndade förraveckan. Det är ju melodifestival ikväll så naturligtvis ska vi titta på detta. Jag och Johan har läst in oss på kvällens artister så att vi kan plåga L2 och J2 med onödigg fakta och jobbiga anekdoter. Ryktet säger att det blir trerätters i "havets tecken". Spännande! Min Johan har i och för sig sagt att vi nog inte får någon mat förrän efter midnatt eftersom J2 brukar vara något av en tidsoptimist. Vi minns alla med fasa hur nära det var att J2 blev sprkad som bestman genom att aldrig dyka upp när han skulle hjälpa Johan med förberedelserna...okej jag överdriver något...J2 var bara lite sen...ett par timmar...Det är dock svårt att skälla på någon som är bestman, toastmaster, tårtfixare och tusen saker till. Fantastiska J" som gjorde vårt bröllop till det bästa minnet måste man bara tycka om!!! (fast man måste också reta honom ibland)

Imorgon ska vi till Ikea för att köpa lite hyllplan till vårt arbetsrum och vår "bokvägg". Vi ska också titta på hurtsar. Nu ska vårt arbetsrum få den där sista touchen som gör att det blir perfekt. Det behövs nu när Johan använder rummet mer och mer för att både måla och redigera sina foton. Jag behöver ha ordning för alla jobbpapper och det som hör till mina studier.

Gällande studier så är det dags för två dagar i Malmö nästa vecka. Nu ska vi titta vidare på hur man skriver bra utredningar. Det ska bli skoj. Det har varit en del att läsa, både bra och dåligt. Den vängrupp jag tillhör har i alla fall mailat kring respektive institutions arbete med utredningar och dokumentationskultur. Låter kanske inte så upphetsande, men jag tycker att det varit riktigt givande. Direkt efter de två dagarna i Malmö ska jag till Falkenberg för teamdagar för den avdelning jag tillhör på jobbet. Det håller på i två dagar även där, men jag deltar endast en dag.

Nu ska jag gå och fixa lite käk!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar