söndag 13 februari 2011

Sol, träningsvärk och Sherlock Holmes!


Har just kommit in efter att ha suttit två timmar i solen på altanen med världens bästa man. Helt underbart! Vi gick en långpromenad med hundarna med diverse stopp för att Johan skulle fota, och sedan blev det smoothie med havregryn till frukost. Efter detta var det alltså dags för långfika på altanen. Kan det bli bättre?!

Det har varit en intensiv helg, för mig i alla fall. I fredags var jag på Let's dance kväll hos Ulf och Maria, tillsammans med alltid lika fina Catarina och Helen. Jag stannade kvar till lördagmorgon och sedan blev jag hämtad av Johan som var på väg från jobbet. Lördagen skulle jag tillbringat hemma själv med böcker och schlager, men plötsligt berättade lillasyster att hon skulle på salsaparty på Musikens Hus - Club Caliente. Det var bara att ta fram dansvänliga kläder, skor med klackar och ficklampa för att kunna hitta genom skogen och ner till bussen... På bussen var det jag och tio ungdomar som drack öl, fulsprit och sjöng obehagliga sånger. Jag kände för ett tag att jag hatade människor, men insåg sedan att det faktiskt finns en del trevliga. På tåget fortsatte kaoset och det var inte förrän jag satt på treans spårvagn på väg till Stigbergstorget som folk verkade någorlunda normala igen. Väl framme var det en liten introkurs för nybörjare med Adriana. Jag låtsades vara nybörjare så att jag skulle få tiden att gå tills Cissi dök upp med trettio(!!!) stycken salsavänner från Halmstad. Det var en grym kväll! Jag dansade både salsa och bachata tills jag blev helt yr i huvudet. Riktigt bra musik och riktigt trevliga människor. Insåg dock att det ibland känns lite märkligt när vissa dansar bachata så nära att man knappt kan andas... Det är dock dålig dansetikett att säga nej om någon bjuder upp så jag tog mig igenom några mer "slemmiga" dansare utan att lida alltför mycket. Nu letar jag efter någon helgkurs som jag och Johan kan gå så att han kan hänga med ut och dansa. Han har ju gått nybörjare och fortsättning, men vill gå om eftersom han glömt det mesta. Idag har jag i alla fall träningsvärk i vader och axlar...underbar känsla. Tänk om man alltid fick ha högklackat när man tränade...det hade varit det ultimata...

Nu ska jag läsa lite inför min kurs i Malmö. Har läst det mesta, men har en bok kvar som jag ska kika på. Inser också att jag nog saknar en kursbok så det måste jag kolla på jobbet imorgon. Ikväll blir det hemmakväll med Solsidan och helt fantastiska Sherlock Holmes.

/Linda

P.S. Ligger fortfarande efter i min läsning av skönlitterära böcker...måste skärpa mig! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar