söndag 6 februari 2011

Söndag igen!


Ännu en vecka är snart förbi! Det har varit en bra vecka. Igång med träningen igen, vilket känns otroligt skönt. Lite seg efter att ha varit sjuk, men hoppas återhämta mig snabbt. Jag har registrerat mig på funbeat.se för att hålla koll och åter igen försöka nå mitt mål att springa ett maraton. Min plan strandade lite efter att jag sprang ett millopp i Alingsås, fick otroligt ont i ena knät och fick låta bli att springa på över en månad...inte kul alls!!! Lite rädd att jag inte är gjord för att springa på asfalt, eftersom jag tränade jättebra innan loppet i Alingsås men trots det fick så ont. Jag ger det dock en chans till! Nu springer jag på ett schema som går framåt i långsam takt och hoppas att det ska fungera. Den är veckan har jag sprungit två gånger på löparband, 6 km ena gången och 7 km andra gången. Nästa vecka blir det tre pass, inklusive styrka.

I övrigt har jag hunnit med en hel del i veckan. Jag har dock inte hunnit läsa de böcker jag planerat så jag ger mig själv en vecka till. Jag har ju något så dumt som tre böcker på gång samtidigt och jag måste bli klar med dem innan jag kan välja någon ny bra bok. Köpte Peter Robinsons senaste "Bad Boy" igår så det kanske är den som blir nästa bok...

Jag var hos Ulf och Maria igår och tittade på schlager och åt god middag. Johan jobbade så jag fick planera upp min lördagkväll själv :-)! Förutom god mat åt vi enorma mängder kex, ost och pepparkaksmarmelad. Sjukt gott! Danny gick ju vidare och det kändes som att han var värd det! Jag tror att den låten kan fungera i Europa.

Har inte riktigt kommit över att Ranelid åkte ut i fredags...kanske ska läsa någon av hans böcker som tröst...

/Linda

P.S. Love Sherlock Holmes...love... D.S.

1 kommentar: