onsdag 23 mars 2011

Johans och hans röda byxor del två, Plura är full och ikväll blir det bubbel!



Visst älskar jag Plura, hans musik och hans matlagning. Jag kan till och med stå ut med att han lagar mat halvnaken och använder magen till att hålla skärbrädan på plats. men när han är så full i TV att man måste texta honom då känns det lite sorgligt... Han har ju naturligtvis godkänt att programmet visas och på ett sätt kan jag gilla hans öppenhet. Han hymlar inte med att han gillar goda viner och dyr whiskey, men jag blir lite kluven... Någon som inte heller döljer sin förkärlek för alkohol är den alltid lika småbuttra GW. Kan det bli bättre än Plura och GW i köket samtidigt?! Ja möjligtvis Plura och GW i köket utan nödvändighet att texta Plura. Grymt program trots allt och jag lär sitta som klistrad varje vecka!!!

I övrigt har min dag varit bra idag. Jag har sjukt mycket på jobbet nu, men än så länge håller jag mig flytande. Idag hade jag dessutom ett väldigt lyckat möte och det är ju alltid trevligt.

Hur kommer det sig förresten att jag kan sitta och blogga nu och inte är ute och springer enligt schema...?! Jo mitt knä är inte hundra. Börjar mer och mer tro att det är "löparknä". Nu gör jag massa övningar för att få ordning på det och imorgon blir det en långsam jogg efter jobbet. Idag ska jag istället gotta mig med ett bubbelbad och fika bakat av Mr Axell. Mycket trevligt! Johan är hemma, men sitter klistrad vid senaste fotoredigeringsprogrammet så han har jag bokat date med till klockan åtta. Då ska vi titta på Arga Snickaren och njuta av att vårt hus faktiskt är riktigt fint!!! Vi har ju i alla fall tre badrum :-)! Efter Arga Snickaren är det Blue Bloods som gäller, så det blir två timmars tv-tittande idag...det får gå! Blue Bloods verkar ganska bra, men vi hade nog högre förväntningar. Det blir kanske bättre!

Övrigt att tillägga är att Johan och de röda byxorna sågs på Ica idag tillsammans med ett par gröna skor inköpta i London... Det ryktades också om att de röda byxorna fyndat en matchande vårjacka...

/Linda

1 kommentar: