tisdag 1 mars 2011

Tisdag är en rätt okej dag...


Ägnat dagen åt att skriva utlåtande, pratat med ungdomar som ska fatta svåra beslut och diskuterat med kollegor. Har känt mig lite sliten efter träningen igår trots att jag inte sprang mer än 50 minuter. Undrar om det kan ha varit promenaden från jobbet till Sportlife som gjorde att jag tog slut på löpningen?! Märkligt att jag skulle känna av det även idag...!!! Kommit på att det är perfekt att gå från jobbet och till Sportlife i Lindome. Det tar cirka 25 minuter så jag är lagom uppvärmd när jag kommer fram. Mycket bra! Igår lyssnade jag på ännu en podcast av Ricky Gervais när jag sprang. Då och då skrattade jag högt som en galning vilket gjorde att jag fick en del mäkliga blickar på gymmet... När det gäller att skratta högt så kan jag verkligen rekommendera "An Idiot Abroad"! Går på SVT nu, men heter då "En idiot på resa". Ligger nog på SVT-play just nu. Det är av samma gäng som gjorde "The Office"! Det måste bara ses!

I lördags tillbringade jag lördagkvällen tillsammans med paret Hising och vänner till dem. Vi fick god och snygg mat...som alltid hos Hisings. Vi kunde också prata skit om de artister vi inte tyckte om i mekodifestivalen, även om det inte fanns något riktigt hatobjekt. Vilket var trist. Schlager handlar ju både om att hylla och kritisera...!!! Ändå modigt av de artister som är med...alla har åsikter och alla tycker olika. Själv var jag inte helt nöjd över att Linda B valt att sno Lena PHs rosa "det-gör-ont-outfit" för att sedan färga den gul. Inte så originellt! Min favorit var nog den idag nyktre Nicke Borgs ballad, även om jag inte kan se den i Eurovision. Mem, men...det lär väl bli Danny eller Eric Saade som vinner ändå...eller?!

Nu ska jag läsa lite om mentorskap inför morgondagens gruppdiskussioner. Jag fick en riktigt bra uppsats att läsa. Ska bli kul att se vad vi kommer fram till imorgon...

/Linda

P.S. I övrigt kan jag tillägga att jag inväntar skid-VMs första dopingskandal. Tro mig...det kommer!!! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar