måndag 7 mars 2011

Skummeslöv, skidor och schlager!


Jaha då var det måndag igen. Dagen började helt konstigt så klockan hann inte bli mycket förrän jag tappade humöret något. Jag återhämtade mig dock och hade en bra men väldigt intensiv dag. Imorgon har jag ett viktigt möte och jag hann förbereda allt idag, vilket kändes bra. Jag har också försökt att boka en tid för klippning den här veckan, men det gick sådär. Luggen är så lång nu att jag knappt ser något! Tog en tid på lördag, men funderar på att ändra den till en tid på torsdag. Då blir det bara klipp och ingen färg...svåra beslut...

I helgen var jag i Skummeslöv för att hälsa på familjen, främst mormor egentligen. Vi hade ett spännande samtal om alla städer vi besökt i Europa och vilken konst vi tittat på. Riktigt roligt!Jag blev sugen på att boka en resa någonstans, men det får nog vänta lite... Jag och mamma hade en egen Let's dance kväll med paj och massa gott efteråt. Jag drack till och med ett glas vitt vin. På lördagen tog vi en snabbpromenad innan vi var tvugna att kasta oss i soffan framför elden för att titta på tremilen. På lördagkväll var jag hemma i skogen igen och hade schlagerkväll med Johan. Heja The Moniker! Riktigt bra! Jag har dock svårt för den jättepopulära skönsången från Sara Varga. Får någon slags proggkänsla och hör "Åååå tjejer, åhååå tjejer..." som en slinga i bakgrunden. Nu undrar man ju vem som vinner hela kalaset?!

Nu ska jag göra mig en smoothie för jag och Kingston var ute och sprang och nu behöver jag lite energi. Efter det ska jag läsa klart en av de böcker jag skulle läst klart för flera veckor sedan. Återkommer med recensionen...

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar