måndag 18 juli 2011

"Rumpa också!" - kan man verkligen säga så??!!



Var och fikade med Johan 2 och Linda 2 på ett fik i Billdal, dock inte vårt favoritfik Skafferiet. När jag skulle köpa glass gav tjejen i kassan mig äcklig pekannötsglass istället för den jag beställt. När jag lite trevligt påpekade detta svarade hon genom att säga: "Rumpa också!" Jag vet inte, är inte speciellt gammaldags eller pryd, men är inte det en märklig sak att säga. Jag fick naturligtvis en ny glass mer rätt smaker, men blev ändå väldigt full i skratt av kommentaren. Funderar på att prova den kommentaren lite i sommar...kanske i kön på Ica om jag inte hittar mitt Visakort, eller om jag snubblar till när jag är ute och springer(förutsatt att det är någon som hör mig) eller kanske när jag köper sushi i Laholm och inte kan bestämma mig för hur många bitar jag ska ha...får fundera vidare på detta! I övrigt var det en mycket trevlig fika med Linda 2 och Johan 2 tills min Johan höll på att kissa ner sig samtidigt som han insåg att toaletten var ur funktion. Han försökte få låna personaltoaletten, men de hade ingen...eller hur?! Det var roligt när vi åkte hem, en bilfärd på cirka en kvart, då Johan fick stanna vid en mack. Ha! Ha! Jag var tvungen att ta kort på honom när han sprang runt i ren desperation.






Nu ska jag strax väcka Johan efter hans nattpass. Tänkte hänga på honom in till stan eftersom jag har klipptid på Salong Unik. Kanske lägger ut någon bild senare om jag blir nöjd. Stylade förresten min löpning i morse med rosa nagellack som matchade snyggt till mina skor, inte för att nån såg mig men en grym känsla ändå. Kingston såg ändå lite imponerad ut.






/Linda

2 kommentarer:

  1. Använder ofta "rumpa" eller "attans bananer" som kraftuttryck IOM att
    Siri kan höra! Blir man extra förbannad kan ett "röv" med bonnig/raggar dialekt! ;)

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Då ska jag prova även det! Kanske en kombination...?!

    SvaraRadera