lördag 16 juli 2011

Besök hos löparkungen och hans familj, smoothie och Johan har tappat det!





















Idag har vi ägnat lite tid på Kungsmässan. Johan skulle köpa lite målarsaker och jag kollade mest runt. Till min glädje hittade jag nya numret av Runner's World...lyckan var total. Jag fyndade också en röd- och vitrutig klänning i femtiotalsstil som jag blev jätteglad för - 200 kronor betalade jag för den. Kanske fotar och lägger ut den imorgon.


















Kikade också på böcker naturligtvis, men var förbjuden att handla. Vi har ju vår stora semesterbokköpardag i Laholm när vi kommer ner dit. Fyra böcker var köper vi; alltså jag, Johan och mamma. Vi svettas inne på Laholms bokhandel, gnäller över sortimentet och säger saker som "Men hur kan de inte ha den boken. Helt sjukt!" och går till slut till gamla krukmakeriet och äter våfflor. Väl bland våfflor och saft/kaffe så tittar vi på varandras böcker, diskuterar och mår allmänt bra. Vi sitter alltid ute och det regnar aldrig! På grund av denna tradition får jag därför inte köpa några böcker veckorna innan avfärd till Skummeslöv. Inför dagen i Laholm funderar jag på del två i Mons Kallentofts deckarsvit och Haruki Murakamis bok om löpning (och en del annat)...i övrigt har jag inga direkta planer på bokköp. Jag går på känlsa och en del på omslaget till boken som ofta säger mig mycket. Gillar böcker som använder berättargreppet "magisk realism" så det kanske jag ska kika efter!


Efter Kungsmässan åkte vi på fika en stund hos löparkungen Per, hans fru Linn, Ada och hennes lillasyster Rut tolv dagar gamla (plus hunden Uffe). Vi fikade på deras mysiga inglasade uteplats, gosade med Rut och pratade om allt och inget. Vi pratade om att vi borde göra ett försök att ses en kväll och grilla och dricka rosé så nu har vi något kul att planera in efter Skummeslöv:-)!


















Ikväll blir det grillat igen med färskpotatis, precis som igår. Johan ska grilla ostkorvar från Lindomes egen köttbutik på landet - Gödebergs gårdsbutik. Jag vet inte riktigt vad jag ska grilla...funderar vidare. Är dock fortfarande mätt efter en fantastisk hallonsmoothie med hallon från trädgården. Johan var ute med hundarna och plockade ett gäng hallon i trädgården. På tal om Johan så han nu hans intresse för foto tagit en lite mer irriterande vändning. Han har nu börjat sinka oss överallt eftersom han ska stanna och fota så fort vi åker förbi något lämpligt motiv, vilket vi gör relativt ofta. Ni kan ju själva se bildbevisen på detta. Eftersom jag fått min lilla rosa kamera i present så kan jag ju fotografera galenskapen. Nu ska jag lyssna klart på Ulf Brunnbergs gubbiga sommarprat och kolla in vad Johan målar.


















/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar