tisdag 19 juli 2011

Turist i Göteborg, smygkikande på böcker och lunch med Miltons matte!































Började dagen med en promenad med Mr Kingston. Bra start! Sedan var det dags att åka in till stora staden Göteborg för lite fotande och lunch med Linda Edhagen. Johan skulle in och träna så jag åkte med honom. Hade två timmar på mig att titta runt innan lunchen. Det blev lite fotande i turismens tecken, det är ju trots allt Gothia Cup. www.kingston.nyfotat.se Roligt event, men jäklar vad folk överallt. Speciellt irriterande är när hela lag stannar mitt i trottoaren för att diskutera och det tar hundra år innan de kommer i rörelse igen. Härligt i-landsproblem att gnälla lite över!






















Hittade de krokar jag var på jakt efter. Har kommit på att jag älskar krokar. Krokar är bra till allt. Man kan hänga upp sjalar, en filt, den nya stavarna, en badrock, en tavla, solglasögon och tusen saker till. Hittade två relativt neutrala krokar på Järnia att sätta upp ute och två lite finare på Casa Linné att ha i sovrummet. Till min fasa gillade jag krokar med något slags lantligt romantiskt skimmer...ingen färg och ingen modern design...de passade dock utmärkt i vårt sovrum som faktiskt går i vitt och i mjuka jordtoner. Eftersom Johan samlar på brickor funderar jag på om udda korkar är min grej?!






















Imorgon är det dags för en Alingsåstrip. Återkommer kring det...!






















/Linda

1 kommentar: