tisdag 27 september 2011

En solig septemberdag!



En mycket bra dag då en massa olika saker hunnits med! Storhandling på Willys i Kungsbacka, eldat upp massa skräp (precis som alla grannar också gjorde), varit på biblioteket i Lindome, smoothie i solen på altanen med Johan, kloklippning av hundarna, storkok och fixande av massa lunchlådor till Johan och lite till.






Kände mig mycket ekonomisk idag då jag istället för att köpa de böcker jag tänkt läsa under oktober lånade dem på biblioteket. Johan passade också på och lånade en riktigt bra fotobok som jag också ska titta lite i. Vi såg den på Bokmässan, men då hade Johan redan köpt två två fotoböcker:-). Jag lånade de böcker jag lagt ut bild på; två av favoritförfattaren Haruki Murakami och dessutom Robert Gustafssons självbiografi. Robert känns som en oerhört privat person så det ska bli kul att se hur mycket han bjuder på sig själv i en bok. Har läst cirka sextio sidor redan och hittills är den både rolig och lite sorglig.






Lunchlådorna till Johan bestod av fem lådor lasagne och två lådor pasta med köttfärssås. Johan beklagade sig dock över att det blev lite starkt...försår inte det...;-)!!! Ha! Ha!






Nu ligger Johan och sover inför natten och jag planerar att läsa tills House börjar kl 21. Efter det är det ju den oscarsnominerade dox-dokumentären Gasland. Den går mellan 22-23.45 på svt 1. Lite sent kanske, men det får jag stå ut med. Den ska tydligen vara suveränt bra och chockerande. Johan är mycket irriterad över att han inte är hemma.






Ingen träning idag, enbart hundpromenad. Igår gick jag i alla fall en powerwalk med Kingston och körde sedan funktionell styrka med gummiband, men inget idag som sagt. Funderar på ett 30 minuters spinningpass imorgon eller på torsdag. Vi får se...






Nu dags för läsning!!!






/Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar