måndag 26 september 2011

Snart oktober!



Fick frågan om september var en bra månad eller inte, med tanke på att jag trodde att september skulle bli fantastiskt. September blev precis så bra som jag tänkte, men vissa dagar segare än andra. Nu är det snart oktober och jag hoppas mycket även på denna månad! Det är jättefint i skogen nu och höstsolen är bland det bästa. September var ju ganska regnig, men jag måste ändå säga att vi har varit ute en massa. Vi hoppade dock över en agilitymåndag med Kingston då det regnade, åskade och blåste stormvindar... Ikväll är det för övrigt sista gången på hans kurs för den här gången. Lite sorgligt!






Vi blev faddrar till lilla Wera Marianne igår. Det var ett jättefint dop i Älvsborgs kyrka. Johan och Anders turades om att hålla Wera under dopet och märkligt nog "klagade" båda på att hon blivit så tung?! Kanske dags att börja träna armar...?! Efteråt bjöds det på både smörgåstårta och prinsesstårta. Johan var i himlen och åt så han storknade:-)! Jag som nästan aldrig äter tårta festade till med en bit eftersom det ändå var dop! Mycket trevligt! Det var slutet på en intensiv helg som erbjöd allt och inget... Sofias roliga 30års fest på Mangiamo, besök av mamma och lillasyster, bokmässan och ett grymt möte med Plura och alltså dop som avslutning. Söndagkväll tillbringade jag i min onepiece och läste, medan Johan fixade med foton. Vi hade dock en date till kl 20 då vi såg Kalle Moreaus med gäster.






Ser inte jättemycket på TV, men har nu hittat några favoriter. Lykke kl 21 på svt på måndagar är veckans egentliga enda måste. Ett sjukt bra och genomarbetad serie. House kl 21 på fyran på tisdagar är också en favorit, men inte som Lykke. DOX-dokumentärerna som går på svt efter House är dock ett måste. Hittills har alla varit bra! I mån av tid är det också kul med True Blood på onsdagar kl 22 på svt, men åter igen inte ett måste som Lykke och DOX. Sen händer inte mycket på min TV förrän Kalle dyker upp på söndagar! Helt ointresserad av Robinson, Fångarna på fortet, Bonde söker..., Ensam mamma söker..., Idol, True Talent och så vidare... Om man fastnade i allt så skulle man kunna kolla på TV varje dag flera timmar...?! Älskar ju egentligen sit com, men förutom Big Bang Theory är det ingen som lockar just nu. Tips mottages tacksamt!






Nu ska jag börja fundera på vad jag ska göra till Johan när han kommer hem från jobbet...






/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar