lördag 24 december 2011

Julafton!




Idag är det julafton och solen skiner över havet här i Skummeslöv. Jag och mamma började dagen med en morgonpromenad på cirka en timma. Skönt (föurtom att jag har jäkligt ont i ena foten så det var lite synd om mig...)! Det var dock ingen sol då utan mer grått, men varmt. Det är ju helt klart ingen idé att hoppas på någon vit jul här inte. Jag och Johan har ju just haft tre dagar med snö vid Kroksjön så lite vinterkänsla har jag ju fått! Julkänslan är det ialla fall inget fel på! Mamma har hur mycket tomtar som helst framme, granen är jättefin, ljusslingor lite här och där och julmusik på. Lillasyster och Emanuel har eventuellt dött nere i sin friggebod, alternativt fastnat...det återstår att se. Klockan börjar i alla fall närma sig halv ett och än så länge har jag inte sett skymten av någon av dem...








Dagen kommer i övrigt fyllas av sådant som hör julen till, i alla fall sånt som hör till vår jul. Det blir glöggfika, julbord, Kalle Anka, Karl-Bertil Jonssons jul och lite julklappsutdelning. I år har vi haft lite av ett tema när vi handlat/fixat julklappar jag och Johan. Är mycket nöjd med det som blev och det ska bli kul att se reaktionerna på det vi ger bort. Johan är ju inte här än utan håller ordning i Göteborg med hjälp av Stina och kollegor. Han har också Kingston med sig som säkert gör sitt bästa för att hjälpa till...eller inte... Hundarna brukar vara några dagar på hundpensionat över jul och nyår, men i år ska de vara med. Kul för dem och mindre kul för oss ;-)! Nej det ska faktiskt bli roligt! Skönt också att ingen av dem är rädda för nyårsraketer och sådant! Något som också är väldigt skönt är att vi inte är fast i London i år!!! Förra året skulle vi ju varit hemma från London 18 december, men pga inställda flyg och kaos så kom vi inte hem förrän på julafton. Mycket märklig uppladdning inför jul! I år har vi tagit igen det med att börja lyssna på julmusik, köpa hyacinter och dricka glögg redan i november! Underbart!








Önskar all en god jul och lite välförtjänt ledighet. Nu ska jag återgå till att mysa, läsa och göra ingenting!








/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar