söndag 1 januari 2012

2012 är här!



Sitter och tittar på havet och dimman som kommer in över Båstad! Vi hade en trevlig nyårsmiddag igår med god mat och finklädda gäster! Familjen Welander var också här en stund och klädde upp sig inför fest hos vänner i Halmstad. Sofia var jättesnygg i grym frisyr och fin klänning. Putte och Sixten matchade varandra med fluga och stiliga kläder. Bilder finns att se på http://www.kingston.nyfotat.se/






Vi andra började vår fest här i Skummeslöv vid sextiden. Jag hade tryckt ner min onda fot i mina bästa högklackade, vilket fungerade i ungefär tjugo minuter... Nu är foten riktigt svullen och jag tycker synd om mig själv, fast jag var en dåre som envisades med högklackat. Men hur snyggt är det med festklänning och inga skor, eller skor utan klack...usch, inget för mig... ;.) Nog om det! Vi minglade med god rosédrink och lite tilltugg. Inför kvällen hade jag fixat en uppgift bestående av lite frågor gällande nyårslöften och annat. Alla fick personliga kuvert där de fick lägga sina svar och nu är brevet förseglat och får öppnas tidigast på midsommarafton. Spännande! Vi intog en delikat trerätters och efter detta var det dags för årets nyårsquiz. Vinnare i år var Emanuel, vilket innebär att han får göra quizet för nästa år. Han fick också en fin present och äran av att vara segrare. Johan var mycket avundsjuk och mumlade något om att gräva ner Emanuel på ljungen. Till tolvslaget hade vi slagit på stort med två sorter av äkta champagne. Inget fulbubbel här inte... ;-)! Festen fortsatte till runt tvåtiden och sen var det sovdags! En mycket trevlig och kul kväll!






Så nu är det alltså nytt år och massa nytt skoj! Strax är det Tour de ski på TV och ikväll blir det också en del TV-tittande med Stjärnorna på slottet och efter det Barnaby! Johan har ett nytt fotoprojekt som innebär att han kl 12 varje dag i ett helt år ska ta ett foto på vad som sker just då. Det ska bli superkul att följa. Titta gärna på http://www.dahlhojdsfoto.blogspot.com/






God fortsättning till er alla!






/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar