lördag 14 januari 2012

Första frukosten ute!

Idag började vi, jag och Kingston, dagen med en solig promenad vid sjön. Johan och Stina låg och sov efter natten! Johan ställde dock sin klocka på tolv för att ta det obligatoriska "klockantolvfotot"! www.dahlhojdsfoto.blogspot.com
Väl hemma insåg jag att det var så varmt i solen på vår bästa altan att det gick att sitta ute!!! Premiär för i år! Frukost intogs alltså ute i solen och jag kunde även sitta en timma och läsa. Snart dags att välja bok nummer två ut min projektlista. Många bloggar har ju haft utmaningen "boktolvan", men jag fegade lite och valde tio böcker... Alltså böcker som stått i bokhyllan, men aldrig lästs färdigt. Att jag valde enbart tio berodde mest på att jag vill blanda in andra böcker under året, men när jag tänker efter hur mycket jag läser så borde jag tagit tolv. En från listan varje månad! Ja, ja...jag får väl utöka i slutet av året om listan blir klar för fort!

I övrigt så ska denna dag vara en hemmadag! Inga besök, ingen utflykt, ingen träning utan bara läsa och ta det lugnt! Tänkte även titta på Stjärnorna på slottet ikväll och eventuellt även deckaren efteråt. Väldigt nyfiken på Johan Rheborgs kväll på slottet. Undra om han kommer att fota något?! Han är ju intresserad av foto och på hans sida på Flickr har han lagt ut några bilder från slottet. Spännande!

/Linda

1 kommentar:

  1. Vilken underbar dag! Här blåser det dock lite väl mycket för att sitta ute.Lite avis är jag på er altan där man kan sitta i lä!! Mamma

    SvaraRadera