lördag 14 januari 2012

Dags för bok nummer två på listan!

Just klar med reportageboken om Nordkorea "Alla monster måste dö"! Mycket intressant och spännande skildring om ett extremt speciellt och slutet land. Blev själv sugen på att åka dit på turistresa för att få uppleva galenskapen på plats. Det är ju ett helt folk som är hjärntvättat och helt uppe i den personkult som omger/omgett de ledare som styrt landet. Verkligen en bok värd att läsa!

Nu ger jag mig raskt i kast med en ny bok, denna gång från min utmaningslista! Boken som står i tur är en bok som jag vid ett tillfälle påbörjat men aldrig slutfört. Har inte läst mer än ca 30 sidor tidigare så jag börjar från början nu. Minns den som komisk och vet inte varför jag inte läste klart den. Boken heter "Ett hus åt Mr Biswas" och är skriven av V.S.Naipaul. Tjock bok, liten text :-)! Vi får se hur lång tid det tar!
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar