lördag 21 januari 2012

Lördag, snö och alla hemma!

Idag är äntligen alla hemma! Johan och Stina kom hem runt halv två i natt, trötta och slitna. Nu är de dock lediga hela helgen! Underbart! Förmiddagen har ägnats åt hundpromenad med Kingston, Stina ville sova vidare tills Johan gick upp. Sen har det eldats lite skräp i snön:-)! Hundarna var hjälpsamma och tog fram lite pinnar till Johan!

Nu är det skidskytte som gäller och naturligtvis ska vi se Juholts presskonferens. Media har ju redan skrivit att han ska berätta att han avgår så vi får se om det stämmer...

Ute är det nu riktigt vintervitt! Stora snöflagor faller och om SMHI har rätt så ska det ligga kvar ett tag. Mysigt! Vi hann i alla fall slänga på lite tösalt där det behövs och det känns ju bra.

Gällande mitt bokprojekt så har jag läst hälften av min "bok nummer två" på listan. Den är riktigt tjock och med superliten text så det tar nog nån dag till. Har dessutom tittat lite på film på kvällarna nu så läsningen har blivit lite lidande. "Så mycket böcker, så lite tid"! Bäst av de filmer jag sett det senaste är absolut "The King's Speech" med Colin Firth. Så bra! Några andra filmer jag skulle vilja se inom snar framtid är:
Winter's Bone
Hugo
Dogtooth
Drive
Jag har också beställt två tidningsprenumerationer som ska "piffa upp" våren. Då vi brukar/brukade köpa en del inredningstidningar har jag nu istället siktat in mig på lite modetidningar, nämligen Elle och Damernas värld. Två bra erbjudanden så det var nästan gratis! :-) Ska också beställa litteratur till den kurs jag ska läsa i "Kriminalitet och neuropsykiatri", men det är ingen panik för den går på kvartsfart och jag beställer bara det som ska läsas i början. Såg att första delen bestod av artiklar av "gamla" kollegor och en del av det har jag redan läst och har god förförståelse kring så det känns lugnt. Verkar bli mer nytt att läsa fram till efter sommaren. Fortbildning är det bästa!

/ Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar