tisdag 24 januari 2012

Harry är här!

Efter lång väntan är han äntligen här!!! Han föddes 23 januari kl 09.54 på Östra i Göteborg! Det var ett planerat snitt som gick jättebra. All personal har varit jättegulliga! Jag förlorade lite väl mycket blod och det blev tal om att eventuellt sövas, men till slut löste det sig. Lite blek och svag kände jag mig, typ samma färg i håret som i ansiktet:-)! Det ordnade dock till sig och idag är blodvärdet på väg upp. Harry skrek och mådde toppen redan från start. Johan fick ta hand om honom medan de sydde mig, men var hela tiden kvar hos mig. Harry vägde 3375 och var 51 cm lång. Johan fick hjälpa till med att både väga och mäta.

Nu är Harry ett dygn och allt känns bra, men lite läskigt och nytt. Jag kunde komma upp och gå redan igår kväll och idag har jag duschat och fixat mig lite. Lite härlig lotion, rouge och deo gjorde susen! Harry tränar lite på att äta:-), och Johan är supergullig och ansvarig för blöjor och allt annat praktiskt. Just nu gosar han med Harry och tittar på Svt Play!

Vi stannar nog ett par dagar till, de vill att jag ska ha återhämtat mig ordentligt! Vi har ett stort eget rum och Johan får frukost och kvällsmat här. Imorgon kommer en läkare och ska göra en "besiktning" på Harry. Hoppas allt går bra då!

Stort tack till alla som grattat oss på olika sätt. Nu är vi en familj bestående av tre människor och två hundar. Hur det ska gå återkommer jag till!

/Linda

3 kommentarer:

  1. Stort grattis till er och välkommen Harry! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Kan inte få nog av bilder och text! Härligt med bloggar och Facebook! Ha det så bra hela lilla familjen! Nästan hela... glömde Kingston och Stina!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Underbart härligt! Supergrattis här med! Jag tror det är härligaste känslan i världen det där allra första på BB med en alldeles ny plutt! Njut! Och förståss om du behöver beställa något hemsytt smått till Harry går det superbra!

    SvaraRadera