lördag 18 februari 2012

Jag, Harry och Kingston!

Idag ska vi tillbringa både kväll och natt utan Johan. Känns segt! Tänk var lyckligt lottad man är som är två, hade tyckt det var jäkligt tufft att vara ensamstående även om vi haft relativt "enkla" veckor med H hittills. Det är inte jobbigt att ta hand om H själv, men tänk att vara ensam om ansvaret... Tufft! Nyfödda kan ju verkligen ingenting när de föds:-), helt utlämnade till trygga vuxna som förhoppningsvis finns i deras närhet.

Vi är dock inte helt själva ikväll. Kingston, som hittills varit med Johan på jobbet, ska vara hemma och vakta huset i natt. Tryggt att veta att här kommer ingen objuden in, i alla fall inte utan strid:-)! Kingston är tuff när det gäller!

Vi ska heja på Ranelid ikväll. Dels för att han är en grym författare som gör som han vill, men också för att han är så känslig och säkerligen blir knäckt om han inte går vidare:-)! Undrar hur många gånger jag måste ringa för att få honom vidare?! Kanske går i personlig konkurs på kuppen...

Efter att ha varit på grym muffinsfika idag hos J2 och L2(grattis till förlovningen!!!) så slappar jag nu till tonerna från Whitneys begravning. Fin musik, men man tror att det är en amatör som filmat. Sorgligt att gå bort innan man fyller femtio. Hemskt! Nu håller Kevin Costner tal!

I övrigt funderar jag fortfarande på om jag kommer shoppa något i vårens pastellfärger...tveksamt... Lena PH hade i och för sig på sig en snygg ljusrosa klänning när hon gästade Adam Live igår. En sån hade jag inte sagt nej till! Längtar till vår- och sommarkläder! Längtar också till när jag kan ha den snygga stickade beiga "poloponcho" som jag fick av Johan i julklapp. Den kommer bli perfekt till jeans och höga klackar/stövlar! Blev lycklig när solglasögonen åkte på igår! Vårkänsla!

Ha en skön lördag!

/Linda

1 kommentar:

  1. Ensamstående är tufft men man tänker inte på det när man är det!
    Skönt att höra att du hade Kingston hemma!
    Idag gissade jag på Molly och Ranelid till Globen! Tycker att Ranelid satte lite extra krydda på det hela!
    Fantastisk begravning! Missade en kvart på Melodifestivalen! Tur att du messade!

    SvaraRadera