onsdag 8 februari 2012

Utflykter och lite annat!

Just hemma från ett besök i Halland:-), närmare bestämt i Kungsbacka hos Lena, Magnus och Melker. Harry sov sig igenom större delen av besöket, men vaknade en stund på slutet. Vi fick grym fika med wienerbröd, vilket är ett av få bakverk jag faktiskt gillar. Mycket lyckat! Johan fick så mycket kaffe att han aldrig behöver dricka kaffe mer! De hade gjort jättefint i sitt badrum genom att bland annat lämna in skåpsluckor för målning, och jag blev jättesugen på att lämna in våra köksluckor! Om man slipade till bänkskivan och fixade luckorna så skulle det göra hur mycket som helst! Detta måste jag kolla upp!

Vi har inte bara varit söder ut på utflykt, utan även slagit på stort och åkt åt andra hållet till Partille och faster Harriet. Även här sov Harry mest, men lyckades ändå charma Harriet. Vi blev bjudna på lunch och diskuterade allt och inget, bland annat Nordkorea! Ett kärt ämne som aldrig blir tråkigt. Harriet hade också läst den bok om Nordkorea som jag tidigare skrivit om och som blev nominerad till Augustpriset. Hon tyckte som jag gjorde,att det är ett så märkligt land att man inte tror det är sant!

Det bästa med att åka på besök är ändå att komma hem igen:-)! Eller rättare sagt, jag inser verkligen hur mycket jag tycker om mitt hem och att det är grymt att ha ett hem man verkligen trivs i. Ironiskt är dock att Johan sa idag att han hittat ett perfekt hus på Hemnet som vi skulle flytta till...Ha! Ha! Vi får väl se!

Imorgon blir det en tur till BVC för vägning. Vi hoppas då att Harry har fått tillbaka sin födelsevikt på 3375 g! Förra torsdagen var han uppe i 3250 g så vi får väl se hur mycket mjölk han fått i sig sedan dess:-)!

Nu är det OnePiece på för oss vuxna och pyjamas för den lille!

/Linda

P.S. Harry hälsar lite extra till sin mormor i Skummeslöv, och till farmor och farfar i Thailand! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar