söndag 13 maj 2012

Fyller år idag!!!

Idag blev jag 38 år! Det är ju väldigt mycket mer 40 än vad det är 30, men trots det har ingen åldersångest kommit över mig. Johan jobbade natt igår och skulle ägna dagen idag åt att sova och sedan jobba igen, och jag hade jag räknat med att fira med Harry:-)! Plötsligt blev det dock ett litet kalas! Fam Welander dök upp och kort efter det kom även mamma. Jättekul! Johan gick upp lite tidigare efter natten och var med och åt tårta. Perfekt väder också så vi kunde sitta ute och först äta smörgåstårta och sen kladdkaka. Firades lite hos Johans mormor igår så det har varit presentöppning två dagar på raken. Sixten lekte för fullt i trädgården och var även jättegullig med Harry. Harry har verkligen de bästa kusinerna!

Harry har också varit nöjd med dagen för han har fått prova en bumbostol för första gången. De är ergonomiskt utformade för att bebisar ska kunna sitta, men utan att belasta ryggen. BVC brukar tipsa om dem ifall bebisen får platt bakhuvud eller lite sned skallform. Det blir ju inte något tryck mot huvudet när man sitter i bumbo. Harry har inte haft problem med det, men däremot börjat göra lite situps i sin babysitter och verkligen strävat efter att komma upp. Han blev helt lycklig i sin bumbo. Vi har lånat den av fam Sund och det finns även ett litet bord att fästa på stolen. Succé!!!

Nu sover Harry i mitt knä och jag har tittat på Mästarnas mästare. Ett bra avslut på en bra dag! Tack för alla grattis på FB, samtal, presenter och annat!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar