tisdag 1 maj 2012

Inte bra...!!!

Märklig dag...den började med att J kom hem från jobbet ungefär när andra går upp. Harry hade precis somnat efter sin frukost:-), men bestämde sig snabbt för att vakna igen. I natt var han tillbaka i sina gamla spår och åt enbart två gånger, en gång vid fyra och en gång vid sju. Var rädd att han startat nån ny trend genom att äta typ fem gånger per natt, men förhoppningsvis var det bara nåt tillfälligt ryck.

Vi gav oss ut på långpromenad. Min tanke var att gå långsamt och i så lite backar som möjligt. Kände igår att jag fått tillbaka samma smärta i ryggen som jag haft problem med från och till i i hundra år. Ett litet bakslag eftersom jag känt att alla styrkeövningar börjat ge lite resultat. Promenaden gick jättebra tills den gick åt helvete! Var ca 30 minuter hemifrån när jag kände att ryggen bara blev sämre för varje steg jag tog. Hmm...inte bra! Kunde ju inte bara lägga mig i diket, samtidigt var det precis det jag ville. Känner min rygg, och vet att om man bara kör på när det gör ont så är det långt tillbaka till ett steg som inte påminner om Zeb Macahan. Var ju dock tvungen att komma hem. Tog några pauser då och då, men till slut kom jag hem! Arg, svettig och ledsen...men hemma!

Efter lite droger i kroppen känns det som att jag och H kan ha en mysig TV-kväll trots allt. Han hade ett litet bryt förut och visade ringa förståelse för att jag inte kunna bära runt honom som vanligt. Nu sover han dock och är nöjd trots sin klena mamma.

Hittade förresten fler klänningar à la Pernilla som jag också vill ha!!! Kolla bilderna!

/Linda

P.S. Plötsligt rasade en pall omkull på altanen och gick i tusen bitar. Blommor och jord överallt... Typiskt! D.S.

1 kommentar: