onsdag 16 maj 2012

Sixten, jobbet och boken som aldrig blir läst...

Onsdag idag! En ganska bra dag om jag får säga det själv. På planeringen idag står att börja med min bok Halvbrodern. Den är instoppad i ett snyggt pocketfodral och placerad på ett strategiskt lämpligt ställe för att öka läslusten( i soffan där jag oftast ammar lille H)! Trots detta infinner sig inget annat än ett kraftigt motstånd och en tillfällig oförmåga att läsa. Märkligt! Flera andra böcker ropar på mig från hyllorna, men jag försöker tappert ignorera dem:-)! Återkommer med mer info när jag påbörjat läsningen...

Igår tillbringade vi kvällen i Alingsås hos lillebror med familj! Jättemysigt! Sixten gosade med sin kusin och lekte med oss i sitt rum. Sofia visade att hon är proffs på barn och fick Harry att skratta och visa sig från sin bästa sida. Putte hade hjälpt oss att fixa lite saker till trädgården och till vårt "hemmagym". Tack Putte! Vi blev också bjudna på middag. Tack Sofia!

Hann också med att svänga förbi jobbet igår för att hälsa på alla och visa upp lille H. Trodde att vi valt en lugn dag, men det var utbildning på gång så hela matsalen fylldes vid fikat. Vi fick "gömma oss" hos Lena i köket istället. Kändes märkligt att vara tillbaka. Lite som att allt var som vanligt, men ändå helt annorlunda... Riktigt roligt var det dock att träffa kollegor som blir uppriktigt glada när man dyker upp! Vi får göra ett nytt studiebesök efter sommaren för vissa kollegor var inte där.

Nu ska jag passa på att gotta mig i min städstörning och städa loss lite när Johan åker iväg och handlar. Moahahaha! Sen väntar besök av bästa Johan Axell och en härlig fika!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar