torsdag 12 juli 2012

Älskar sommaren!

Befinner mig i Skummeslöv i vår stuga som står på mammas tomt! Lyssnar på Harry som vaknat och ligger och småpratar. Vi satte igång hans lilla sovnalle från Teddykompaniel så nu är han helt fascinerad. Nallen har en plastkula på magen och när man trycker på den så lyser den upp taket/väggen i skiftande färger i ca tio minuter. Perfekt för en liten groda!

Har läst ut "Kråkflickan", men kan inte bestämma mig för vad jag tyckte. Den var oerhört hemsk i alla fall, inte direkt som nån mysig brittisk deckare... Återkommer kring ämnet! Nu håller jag på med "Mr Pettigrew's Last Stand"! Har inte kommit så långt än, men får samma känsla som i serien "Damernas detektivbyrå". En bra känsla helt enkelt!

En mindre bra känsla fick jag när jag köpte en bok om Woody Allen idag. Jag tappade all respekt för honom när han gifte sig med Mia Farrows adoptivdotter, en flicka som var som hans egen dotter också. Mycket märkligt och sjukt! Älskar dock hans filmer, men får alltid dåligt samvete när/om jag tittar. Hoppas jag kan få ut nåt av boken i alla fall.

Min träning går just nu på räls! Lite känning i ena höften, men inget stort!. På fredag ska jag enligt mitt schema springa en mil. Det ska bli kul! Idag blev det intervaller, dock lugna, och styrketräning. Firade med lite nyttig mat från fiskbilen!

Idag har jag/vi funderat en hel del kring Harrys rum. Fyndade en jättenalle, sovnalle som lyser, fotoram etc från Teddykompaniet! Hittade även några barnböcker som är en början till ett litet bibliotek med barnböcker:-)! Det blir perfekt efter sommaren att göra det riktigt fint! Vi får se exakt hur vi får ihop det.

Nu är det sovdags!

/Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar