torsdag 19 juli 2012

Besök, och dags att bestämma sig!!!

Idag fick vi besök av Linda, Magnus, Robin och Totte! En tradition som pågått ett gäng år. Oklart hur många??!! Vi åkte till fina Hovs hallar och åt lunch. Ett tips! Lunchen är dyr, men jättegod! Bra kvalitet! Vi åkte också vägen om Design House Stockholms outlet och fina klädbutiken Rackarungar. Den finns tydligen i Alingsås också, men med ett annat utbud. Lyxköpte :-) världens finaste fleece från Molo och en "sparkis" från Katvig. Båda till Harry! Fyndade på rea, men det blev ändå lite dyrt...

På tal om nåt helt annat... Den senaste tiden har jag läst och lyssnat på olika personer som inspirerar och fått mig att fundera lite. En av dem var Thorsten Flinck, som gav ett annorlunda och något rörigt sommarprat. Han pratade bland annat om vikten av att bestämma sig och att han aldrig misslyckats med något han bestämt sig för. När han däremot genomfört något utan att riktigt ha bestämt sig då har det gått åt helvete. Låter ju logiskt och enkelt, men det är rätt svårt tror jag. Jag vill till exempel springa maraton någon gång. Det kan jag ju säga hela livet till och från "Åh det hade varit kul att springa maraton nån gång!", men det gäller ju att se till att det händer. Det finns ju hur många som helst med tankar/drömmar/idéer, men hur många är det som verkligen gör det de drömmer om??!! Jag ska fundera lite på vad jag verkligen vill göra och sedan se till att göra det.



/Linda

P.S. Dagens filmtips kom via Sixten! Han rekommenderar Superhjältarna! Han såg den ikväll och ska se om den till frukost:-)! D.S.

1 kommentar:

  1. Ooof! Snyggt! Jo, det där argumentet är bra. Jag brukar hävda att jag alltid får som jag vill, för är man målmedveten och jobbar för en sak kontinuerligt så brukar det ju bli som man har tänkt sig. Jag har ett par saker som jag vill få gjort, men det är inte alltid man har tid att vara målmedveten.

    SvaraRadera