måndag 1 oktober 2012

Kalas, bokmässan och Harry!

I lördags var det dags att fira Vickan som fyllt 20 år. Kalaset var toppen! Massa god mat, god dricka, smarrig tårta och perfekt te! Muminmuggarna vi köpt tillsammans med lillasyster och Emanuel var uppskattade. Extra kul var att Johan slagit in dem med prislapparna kvar. Ha! Ha! Men det var ett tjusigt paket. Hon fick en snygg bricka också, vilket fick mig att tänka på att Johan faktiskt samlar på brickor. Han är dock kräsen så hans samling är rätt liten...typ fyra stycken...

Bokmässan med mamma på söndagen. Vi tog tåget in och körde en kort, men intensiv, mässa. Lyckades köpa ett helt gäng böcker till mig själv... Nej! Nu ljög jag! På nåt märkligt sätt så upptäckte jag hela tiden att jag stod med en barnbok i ena handen, och VISA-kortet i den andra. Harry kommer vara läsutbränd innan han fyller ett år. Älskar böcker!!!

När vi är inne på Harry så kan det ju vara dags för en liten uppdatering. Vad kan man egentligen när man heter Harry och är åtta månader?! Här kommer lite exempel: sitta bra utan stöd, krypa några "steg"(sen blir det ålning), ställa sig upp själv i spjälsängen, bitas(mindre bra...), pussas på kommando:-), äta smörgås med leverpastej, hålla andan under vatten( vid dyk på babysimmet), säga mamamama/babababa/bobobobo, rivas(aj!) och mycket annat! Idag vägde han dessutom in på 9,5 kg så han börjar bli en stor kille.

Tillbaka till mässan. Lyckades ju inte köpa så mycket till mig, men blev inspirerad till att läsa en massa böcker. Lyssnade lite på Erlend Loe och blev sugen på att läsa något nytt av honom. Fick tips via Twitter att läsa "Fvonk", vilket är en så bra titel att man vill läsa den bara därför! Då jag blev tomhänt avseende vuxenböcker på mässan gick jag idag till biblioteket och lånade ett gäng. Återkommer kring detta! Nu god natt!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar