torsdag 4 oktober 2012

Torsdag, höst och löpning!

Torsdag idag och regnet öser ner. Jag har tänt ljus och gjort mys i vardagsrummet. Det finns nåt speciellt med hösten som jag verkligen tycker om. Naturen är fantastiskt vacker, luften är frisk och fräsch, det ges ut en massa nya böcker och det är som gjort för hemmamys. Det negativa kan ju vara att man helt plötsligt slutar umgås med vänner bara för att det blir mörkt klockan sju:-)! Det styr man ju dock över själv och därför är det ju egentligen inget problem! På lördag ska vi till exempel ha soppdate med Hisings. De står för soppan(läs Anders) och vi står för brödet(läs Johan). Jag och Catarina ska börja vår date med lite löpning och det ultimata är ju om vi kommer hem till dukat bord och glada barn... :-)

När vi ändå är inne på löpning så är mitt nästa lopp i Alingsås 13 oktober. Det är ett lopp vid namn "Running Lights" och i år hoppas jag banan går vid alla de vackra ljusinstallationer som går att se nu. "Ljus i Alingsås" håller på från 28 september till 4 november. Brukar vara sevärt och mysigt! Tillbaka till löpningen. Jag planerar att springa milen på nån tid mellan 55-59 minuter. Jag har kondition för snabbare tid, men höfterna är inte helt hundra vid snabbare löpning. Förhoppningsvis ska jag springa med min storebror(om inte han springer ifrån mig...). Johan och Harry ska hänga hos Harrys farmor och farfar. Eftersom loppet går efter Harrys läggtid så kändes det inte okej att dra runt honom i vagn på "stan",så jag får klara mig med den publik som finns:-)! Sen har jag inga lopp planerade i år. Jag och Catarina ska dock springa blodomloppet nästa år, men det är också det enda jag har planerat...än...

Övrigt att tillägga är att jag varit synnerligen effektiv idag. Jag har gått en promenad med Harry och Kingston, rensat en rabatt påhejad av Harry, förvandlats till Martha Stewart och gjort bulgur och ugnsbakad lax till Harry(och en vuxenversion till mig och Johan), städat lite, pratat med min bästa lillasyster och lekt som en tok med Harry. En intensiv, men bra dag! Johan har jobbat mycket det sista, men kommer hem ikväll/natt och är sen ledig i helgen. Det känns skönt!

Nu ska jag läsa lite i Kepplers Hypnotisören. Alla verkar ju ha läst den och innan den pratas sönder så tänkte jag läsa den. Jag ska också se New Girl på fyran kl 21. En riktigt bra serie, och superkul! Måste naturligtvis spela in "Hela Sverige bakar" till mästerbagaren Johan för annars blir han tokig:-)! Sist var han ju tvungen att börja baka chokladmuffins med hallon.

/Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar