fredag 28 december 2012

Ledigheten fortsätter!

Juldagen och annandagen flög förbi blixtfort...nu är det snart nyårsafton! På juldagen lämnade vi in hundarna på vårt favoritpensionat i Ysby. Bästa stället! Sen hade vi en alternativ julafton på juldagen här i Skummeslöv. Vi åt julbord och bytte julklappar. Harry blev förtjust i en Pippidocka som han fick! Mycket mysigt! Nästa år får vi se hur vi lägger upp det!

Försökte mig på att springa igen, men det kändes lite tungt. Höll upp ett par veckor innan jag sprang på julafton, och sen på annandagen. Foten som strulade lite innan Harry kom känns konstig...tappat känseln på vissa ställen. Märkligt! Visat upp den och då fått höra att det är någon nerv som är i kläm. Tänker att det går över... Kände mig dessutom tung och seg! Sprang på helt plan mark i cirka 5.20 tempo, men blev ändå helt död. Måste vara förkylningen, foten och uppehållet. Jag får helt enkelt skärpa mig och bli frisk, fixa till foten och inte ha fler uppehåll. Johan har tvärtemot mig verkligen hittat formen och sprang 17 km härom dagen med joggingvagnen utan att verka märkbart trött. Grymt!

Idag ska kvällen avslutas med lite film och sen lite bokläsning. Jag är lite utbränd :-) eftersom Johan och mamma bestämde att det var Ullared som gällde idag. Det ska tydligen bli någon slags mellandagstradition! Inte speciellt mycket folk där och god lunch, Harry var glad hela tiden och vi hann med en date med paret Alm. Vi handlade mycket måttligt och följde vår lista. Fyndade lite Ella's kitchen, leksak från Fisher Price och lite löparstrumpor. Nöjd!

/Linda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar