lördag 29 december 2012

Bokutmaningen 2013!

Jag vet inte vad jag ska ha för inriktning på min läsning nästa år, alltså 2013. Fick lite inspiration när jag läste lite på www.enligto.se Hon tänkte köra en författarfemma; välja ut tio författare hon gillar men som lätt glöms bort och läsa minst fem böcker av dessa författare.

"Bokmamma" på www.bokmamma.blogspot.se filar på en boktolva. Det kunde också vara något...?! I år bestämde jag mig för en "boktia", men lyckades inget vidare. Jag läste massa andra böcker istället. I boktolvan gäller det att hitta tolv författare man aldrig läst något av, och läsa en bok av varje författare. Minst! :-) Jag kanske ska skärpa till mig och hänga på. Det finns ju massor av bokbloggar som kör detta. Det gäller bara att bestämma sig!

Tar gärna emot förslag på bra författare!

/Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar