söndag 30 december 2012

Reflektioner från en friggebod!

Just nu är det helt lugnt och stilla runt mig här i min friggebod. Harry ligger i sin säng och har just somnat. Jag ligger på sängen och lyssnar på det enda som hörs; ljudet av Harrys andning och vinden som viner utanför. Jag vet att bara några meter bort i "stora huset" brinner det i kaminen, det är tända ljus överallt, Sixten leker och de vuxna avslutar just middagen. Lite märklig kontrast mot det totala lugn där jag är nu. Jag ska strax gå upp och umgås, fika och titta på "Så ska det låta". Mamma har bestämt att det är det som gäller! :-)

Vi har hämtat upp våra två fyrbenta monster idag på Ysby hundpensionat. Det är så fint där att jag hade kunnat bo där själv. Nu ligger hundarna och sover i en annan friggebod. De brukar sova, äta och sova lite till när de kommer från pensionatet. Imorgon ska de nog få följa med på en joggingtur. Det ska bli mysigt.

Imorgon är det nyårsafton! Känns lite mer speciellt än vanligt eftersom det är Harrys första nyår. Vi ska vara tjusigt uppklädda, äta trerätters, spela nyårsquiz och dricka bubbel. Jag har mycket tankar och planer inför nästa år, men det återkommer jag till.

Nu ska jag ta med min baby watcher och gå upp till familjen!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar