lördag 5 januari 2013

Lördagshäng!

Sitter i soffan med min nya favoritkudde från Design House Stockholm, som jag vann i årets nyårslek. Tydligen gick det inte att sälja dessa kuddar till fullpris, förutom på NK i Stockholm, så då fick det bli reapris på outlet i Båstad. Perfekt för mig! Idag skickade vi hem :-) våra gäster, mamma och Cissi, vid lunchtid. Mysigt besök som avslutades med promenad och lite fika.

Resten av dagen har verkligen varit superlugn och skön. Harry har kommit på hur man går längre sträckor, vilket var oerhört kul att se. Han började så smått 3 december, men verkade helt lägga ner det här med att gå när vi var iväg över jul och nyår. Plötsligt satte han igång igen och nu kan man säga att han går, även om han kryper också. Det är stort!

En lugn och glad kille somnade runt 19 idag och sen dess har vi vuxna haft egentid. Vi tittade på Stjärnorna på slottet och fascinerades över Lill-Babs livskraft och öde. Fantastiskt! Imponerande! Nu är det dock blogg- och läsdags här hemma. Jag bestämde mig för att läsa ännu en bok från Kepler när jag ändå var igång, nämligen Eldvittnet. Den började spännande, även om jag irriterade mig lite på faktafel redan på sida ett. :-)

Nu ska jag läsa lite favoritbloggar, som Enligt O och I hyllan Hoppas på lite inspiration för årets bokskörd. Måste också planera in någon dag på biblioteket för att låna upp mig på lite bra böcker, mer än alla som redan ligger här och väntar. Ha! Ha!

Måste strukturera min träning också nu när jag ska börja jobba. Jag vägrar hamna i "jag-är-så-trött-så-jag-orkar-inget-efter-jobbet-träsket", eftersom det alltid leder till att man blir ännu tröttare. Vi får se hur det går! Tänker mig i alla fall ännu ett år av bra mat, bra träning och massa umgänge med släkt och vänner. Dessutom vill jag ha massa dagar med enbart min lilla familj. Kanske dags att lägga till några timmar på dygnet...

/Linda


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar