måndag 7 januari 2013

Första dagen!

Idag ringde klockan redan 05.00. Spontant kände jag direkt att jag eventuellt var en idiot som planerat att springa innan jobbet... Jag hade dock lagt fram kläderna och skorna så att inget skulle få mig att tveka. Fungerade sådär! I något halvavtrubbat tillstånd fann jag mig i alla fall plötsligt utomhus med hund, pannlampa och reflexväst. Det kändes faktiskt helt okej efter bara någon minut, och efter en kilometer tänkte jag att det var synd att jag inte skulle hinna springa så långt. Det blev cirka 3,5 km, vilket ändå kändes helt okej. Grymt att bege sig till jobbet full av energi!

På jobbet var allt som vanligt, samtidigt som inget var sig likt. Märklig känsla! Jag var där redan kl 07.00, vilket jag hoppas ska bli den tid jag oftast börjar(beror ju bara på mig själv). Vill gärna hem på eftermiddagen till Harry, Johan och hundarna. Det var supermysigt att gosa med Harry i soffan innan han gick och la sig. Bästa grodan! Nu är Johan och simtränar med Mr Axell och jag sitter i vardagsrummet med tända ljus och bästa filten. Lite trött, men nöjd med dagen. Ska bli spännande att se hur det känns efter en vecka!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar