söndag 13 januari 2013

Skön söndag!

Idag packade vi ner grodan i en ryggsäck och gav oss ut i skogen. Hundarna var naturligtvis med också. Grodan - alltså Harry- tyckte att det var vansinnigt kul att sitta på Johans rygg och titta på allt spännande. Vi var riktigt duktiga och tog med oss kameran också. Det blev en del riktigt bra bilder. Av någon underlig anledning var jag inte med på en enda...mystiskt...

Idag blir det premiär för årets första babysim, förutsatt att vi kan trycka ner Harry i hans alldeles för små badbyxor. hans dåliga föräldrar har nämligen glömt att de skulle ha köpt nya tills idag. Om det inte går, vi får testa hemma först, så blir det inget babysim idag. Attans!

Jag har läst färdigt Keplers tredje bok Eldvittnet. Det är min andra bok för i år, inte helt illa med tanke på att det är bara är 13 januari idag. fast om jag jämför mig med bokbloggarna så är det ju ganska kass:-). På tal om bokbloggar så läste jag idag hos en av mina favoritbloggare om korta bokutmaningar. Jag blev lite sugen på det! Får fundera på om jag ska ge mig själv någon utmaning för februari månad. Jag kanske ska ge mig på nobelpristagare, eller hitta någon annan gemensam nämnare för böckerna i februari. Nu har jag i alla fall påbörjar en bok på engelska The Good Fairies of New York av Martin Millar. Jag har som sagt bara påbörjat den, men tycker att den verkar lovande. Återkommer när jag har något mer att säga om den.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar